➀ SPOOKY ACTIONS OF A SPOILED GIRL ( Alexandra Balasoiu, 50’’)

Am crescut și nu am nimic. Da, nu, poate. Povești auzite la infinit. Scânteile, zâmbetele și urletele sunt lăsate pe podea, ascunse în secunde trecute cu vederea – repede, rapid, fără răsuflare. Doamne ferește ca întâlnirea noastră să însemne ceva. Doamne, te rog, ferește-mă de dragoste când nu o caut, ascunde-mă de țipăt când sunt obosit și uită să-mi arăți tot timpul adevărul căci îmi place să mă scald în mizerie, să ascult reclamele de la tv și să mă ascund seara după jaluzele. Am pungile pline de zgomot, dar sunt frumos desenate, iar eu sunt puternic – nimeni nu știe cât sunt de grele <nimeni (nici măcar un copil) nu are dreptul să primească ceva (nici măcar iubire) pe degeaba>

Fiecare privire se oprește undeva, fiecare respirație care circulă prin mine pornește din spațiul public și se întinde înapoi în el. Oglindesc, contrazic, compun. Cu fiecare gest contribui la consolidarea sau distrugerea unui sistem de referință. Fiecare cuvânt favorizează sau încurcă comunicarea noastră.

Tu ce vrei cu adevarat?

Ai apucat sa te întrebi înainte să răspunzi?

Alexandra Balasoiu | BIO

A absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică București, secția Coregrafie în 2014 sub îndrumarea prof. Dr. Raluca Ianegic și Valentina de Piante. Din 2017 coordonează activitatea Indie Box, o ‘cutie’ cu proiecte independente din sfera performance-ului contemporan, dezvoltând împreună cu Denis Bolborea conceptul de cursuri Flowprints, proiecte de activare și explorare a spațiului public precum Earsight sau Singing Bodies, precum și proiecte de cercetare și producție. Singing Bodies a avut ca rezultat trei lucrări performative independente, prezentate sub format de trilogie la București, Timișoara, Cluj și Sfântu Gheorghe. În urma unui proces de cercetare colectivă a spațiului public, desfășurat alături de Valentina de Piante și Denis Bolborea, Alexandra creează și performează solo-ul “Spooky actions of a spoiled girl”. In cadrul Laboratorului de voci, susține producția primului album acappella din Romania, cu un conținut original dezvoltat în urma unui proces divers de cercetare a relației dintre corp și voce.

Ca performer, Alexandra a colaborat de-a lungul timpului cu Andreea Belu, Alexandra Gîrbea, Cristina Lilienfeld și Simona Deaconescu, în spectacole care au fost prezentate la București, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Sfântu Gheorghe, Oradea, Istanbul, Linz, New York și Klaipeda. Din 2013 face parte din colectivul Tangaj Dance (tangajdance.com), fiind integrată în spectacolele “0001 | Fabrica de Vise”, “0002 | Birdville”, ”Counterbody” și filmul de dans “Silent Places”. În 2017 lucrează alături de Valentina de Piante la proiectul educațional h.e.art și face parte din echipa creativă a spectacolului de circ contemporan ”Reveria”, iar în 2018 este invitată să continue colaborarea cu Circul Metropolitan de Stat pentru spectacolul muzical București, Je T’aime.

Credite:

Concept și interpretare: Alexandra Balasoiu
Videoproiectii: Cozlac Andrei
Foto-video: Lavinia Pollak
Sound design: Denis Bolborea
Light design si grafica: Hermina Stanciulescu

Producător: Indie Box
Co-producător: Linotip – Centru Independent Coregrafic

Parteneri: Asociația casa PLAI, Asociația Reactor de creație și experiment, Asociația Culturală și de Tineret Moira, Museum of Senses.
Parteneri media: Life.ro, Ceașca de Cultură.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

   ➀ SPOOKY ACTIONS OF A SPOILED GIRL ( Alexandra Balasoiu, 50’’) Am crescut și nu am nimic. Da, nu, poate. Povești auzite la infinit. Scânteile, zâmbetele și urletele sunt lăsate pe podea, ascunse în secunde trecute cu vederea – repede, rapid, fără răsuflare. Doamne ferește ca întâlnirea noastră să însemne ceva. Doamne, te […]